Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.09.2016 22:23 - Kak eдин ортодоксален евреин попитал своя равин за Месията
Автор: yolanta Категория: Други   
Прочетен: 3509 Коментари: 5 Гласове:
2

Последна промяна: 02.04.2018 12:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Свидетелство на Гай Коен
image


Искам да споделя с вас как станах последовател на Йешуа ха  Машиах. Вие го познавате като Иисус Христос . Но името Му е това -Йешуа . Ето как животът ми се измени към много по-добро.

  Нека представя себе си: аз бях ортодоксален евреин, от ортодоксално семейство.Израстнах с Талмуд, Тора, Гемара и всички учения и традиции на юдаизма. Когато бях на 13 г. попитах моя равин за Месията , Спасителя на света. Въпросът ми беше свързан със пророк Захария 9:9 Там беше написано, че Месията ще влезе в Йерусалим на магаре( осел).Попитах го , как може Месията да влезе сега в Йерусалим на осел, след като съществуват самолети и автомобили ? Трудно е някак си да си представим Месията да влиза, възседнал на осел  в град , в който се носят бясно автомобили и се приземяват самолети.Това за мен щеше да е някакво унижение за Месията. Самия възглед  е  някак унизителен по отношение към Месията, поне така мислех аз .   Моят равин беше кабалист, реши да потърси ключове за  тая дума "осел".  -"Осел" на иврит звучи като "Хамор, каза той, а тая дума май прилича на "гомер" -което означава МАТЕРИАЛ.  -Е сине мой, ето го ключа .В сегашния свят материали мнооого.От тях правят самолетите, автомобилите - все някакъв материал ще въведе Месията в Йерусалим. Моят равин беше и хабадник ( идва от хохма, бина, даат-мъдрост, разбиране,знание), последовател на раби Шнеерсон от Бруклин.И така, равинът ми смяташе Шнеерсон за Месията . Разбира се, такова учение аз не приемах. Обаче все пак остана у мен отглас от това, което ми каза равина.

  На 18 години аз започнах да се боря с равинските учения, забелязал бях как те противоречаха на Галаха и Словото Божие. В мен възникна огромен брой въпроси, понеже аз видях как равините  се стремяха към хората и парите им, отколкото към сърцата им. На 18 години аз се разхождах в град Акко, където израстнах  и потърсих Бога лично. Попитах Го: "Защо и за какво ние сме тук, в земята Израел? Защо си ни върнал в земята Израел? Защо равините манипулират хората? Къде си Господи? Къде е Месията?"

  Искам да знаете, че и еврейския народ и неговия живот принадлежат на Месията. Целия народ очаква Месията, защото когато Той дойде ще ги изкупи и ще бъде техен Цар, Господар на Мира, ще промени сърцата им. Това очакват евреите.

И аз попитах Бог : КЪДЕ Е МЕСИЯТА? 

Ортодоксалният юдаизъм не ми даде отговора на тоя въпрос, понеже там е само закон върху закон, правило върху правило. Къде е обещаната Благодат? Къде е Божията любов ?   В оная вечер аз свърших да се моля, прибрах си кипата в портфейла. Казах си : "Стига ми толкова ортодоксален юдаистки живот.Ще бъда евреин -консерватор ( евреи, които посещават само в събота синагогата, съблюдаващи Тора) така както аз го разбирам. И ще се надявам, че Бог ще  ми изяви Месията.

  След това отидох в армията ....   След 5 години отново бродех по улиците на Акко. Тогава работех като счетоводител в данъчната служба. Веднъж наобед на улицата към мен дойде един момък, протегна една книга към мен. Взех я, разгърнах я и веднага поисках да я върна, но момъка беше изчезнал. Огледах се наоколо, пробягах даже до края на улицата, но...нямаше никого. Взех книгата и се върнах в офиса. Разгърнах я и видях какво е - беше Евангелие от Матей.

  Там прочетох  как Йешуа казва : ако ръката ти те съблазнава, отсечи я от себе си  и я хвърли, ако окото ти те съблазнавя, извади го и го хвърли, по -добре е да пострадате в тоя свят, но да наследите вечния живот.

  Казах си : "Радикално, но убедително! Та Той говори както моите равини! Но Той си е бил равин, бил е и евреин, учениците му също са били евреи. По-голямата част от света вярва в Него. Значи започвам да чета Новия завет."

  И аз четох. И така, дойдох до Матей 21:7, където прочетох как Иисус влязъл в Йерусалим, яздейки на осле .

И аз си спомних детския си въпрос към моя тогавашен равин,  разбрах, че от самото начало съм бил прав, когато казвах,че Той трябва да влезе според Писанието,  в Йерусалим на осле . Почувствах присъствието на Йешуа, тук в стаята. Приех Го в сърцето си, като Свой Господ и Месия на Израел. Вярвам, че  със синовете и дъщерите на Израел,Той ще извърши същото, което направи с мен - да им отовори очите, както моите отвори.

Моля Го постоянно за братята и сестрите ми от целия еврейски народ.  И Той прави именно това -отваря очите на изгубените овце на домът Израилев. Той е  Месията, Спасител на света. Следването на Йешуа ха Машиях не означава да престанем да бъдем евреи.Останете  си евреи и просто Го следвайте. Ето това е напълно нормално и помнете, че именно еврейските учения и еврейския народ говорят за Месията.

Кога да е  Месията ще се върне.

Той ще изпълни пророчеството, да възцари Своя Празник.Тогава ще настъпи Велик Празник.
Ето това дойде в моя живот. Имам радост в сърцето, защото именно в Него се въплъти моята представа и моите знания за Месията .   Погледнете празника Песах( Пасха). Ами той говори за Месията.Погледнете на Скинията -и тя говори за Месията. А празника Шавуот?
Той също говори за Месията. Всичко се изпълнява в Йешуа, Месията и Спасителя на света.

Вече 16 години аз живея в Йешуа, всеки ден от моя живот е победа ! Аз ви каня и вас- потърсете Йешуа ! Изпитайте себе си! Търсете Месията в живота си -ще видите как тези търсения ще ви изненадат.

  Гай Коен

Източник:  
oasis-magazine.com Yeshua .org  



Гласувай:
3



1. podvodni - Само дето, Исус не е бил евреин. Бил е ...
20.09.2016 23:15
Само дето, Исус не е бил евреин.
Бил е галилеец, което е съвсем друга порода.
И понеже, човек е устроен много интересно (а Исус сам себе си нарича "Син человеческий"), в последните си предсмълтни мигове, независимо от всичко, той говори на родният си език. Та в този ред на мисли, в сетният си час (деветият по Матей, което ни отправя към номерологията) Исус казва на родният си език " ЕЛ-ли, ЕЛ-ли, лама сава ахтани" и никой евреин не е разбрал какво изрича.
Та един съвет - Не вярвайте на данайците .....опс, грешка - на евреите които са станали ристиени !
Пагубно е !
цитирай
2. yolanta - ДО ПОДВОДНИЯ
21.09.2016 07:51
Йешуа е бил и си остава евреин, от коляното ( племето) на Юда и всеки прочел Библията ,го знае.
Говорел е и на книжовен иврит към момента на пребиваването си на Земята , и на арамейски диалект, разновидност на еврейския език ( както примерно диалектическите наречия в България , диалекти са ,но са си бългски език)
Апостолите му също са евреи от народа Израел.Месията е бил пратен от самото начало до изгубените овце на Израил-точно така го и пише в Библията.
ТОЙ сам каза:
Йоан 4:22
Вие се покланяте на онова, което не знаете; ние се покланяме на онова, което знаем; защотоСПАСЕНИЕТО Е ОТ ЮДЕИТЕ.
ЮДЕИТЕ , това са евреи от племето на Йехуда ( Юда), от където си беше цар Давид , на когото БОГ обеща Спасителя на света да дойде от неговия род.
Добре е , преди да се пише нещо, да се прочете първо малко информация по въпроса.
Благословения Божии.
Ранната църква е била изключително само от евреи.Езичниците са се добавяли към тях.
ПП данайците са африканци -хамити( от Хам ,син на Ной) и нямат нищо общо с евреите, които са шемити( Шем ,син на Ной).

цитирай
3. yolanta - Относно това, което Подводния написа :
21.09.2016 08:06
" Исус казва на родният си език " ЕЛ-ли, ЕЛ-ли, лама сава ахтани" и никой евреин не е разбрал какво изрича."
То според Библията мнозина са разбрали какво е, или поне Матфияху Леви ( Матей), който е бил от племето на Леви примерно :
Матей 27:46
А около деветия час Исус извика със силен глас: Или, Или, лама савахтани? сиреч: Боже Мой, Боже Мой, защо си Ме оставил?
цитирай
4. podvodni - А здрасти пак ! "Йешуа е бил и ...
21.09.2016 21:54
А здрасти пак !
"Йешуа е бил и си остава евреин, от коляното ( племето) на Юда и всеки прочел Библията ,го знае."
Така е, всеки който е прочел веднъж Библията го знае ! Но всеки който е прочел два пъти Библията (като мен) почва да си задава доста неудобни въпроси. А всеки скойто е прочел Библията три пъти (пак като мен) почва да схваща идеята и истинното послание в нея.
Та, мога да ти дам една малка задачка за домашно.
Според Матейчо Исус е от рода на Давид щото: " Авраам роди Исаака; Исаак роди Иакова; Иаков роди Иуда и братята му;................. Иаков роди Иосифа, мъжа на Мария, от която се роди Иисус, наричан Христос" .
До тук трябва вече да е светнала една ужасна червена лампичка за кофтито въпрос който предстои.
Та, Матеюя продължава невъзмутимо да проповядва : " А рождението на Иисуса Христа стана тъй: след сгодяване на майка Му Мария за Иосифа, преди още да бяха се те събрали, оказа се, че тя е непразна от Духа Светаго."

Опааа, греда ! По всичко изглежда, че Марчето била бременна още преди да се задоми за наследника на Давид, и по всички правила на генетиката, просто няма начин Исус да е от рода на Авраам.
Та, въпросчето ми е : Какъв по народност е Исус, щом като не е евреин ?

И малко допълнение в страни от темата - Въпросната реплика на Исус която е казал на кръста е мантра произнесена на санскрит !

" Някои от стоещите там, като чуха, казваха: Той вика Илия."

Та казваш, начи, разбрали какво казал ? Вкл. и Матей ?
цитирай
5. yolanta - Ясно..
21.09.2016 22:18
Подводния не напразно бил подводен ...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: yolanta
Категория: Други
Прочетен: 186767
Постинги: 50
Коментари: 18
Гласове: 18
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930